Bikepacking Edinburgh to Manchester — The Pennine Rally

Dan Monaghan

Colección de cicloturismo de Kitty Dennis

Rapha announced the 2021 Pennine Rally, a self-supported bikepacking ride, predominantly off-road with 520 kilometres (323 miles) of riding and around 9,000 metres (29,500 ft) of climbing. The challenge was always meant to be about exploration and understanding everything that the north had to offer, it was most definitely not a race.

This was the perfect challenge for me to take on a fully self-sufficient trip that pushed my limits but also allowed me to explore some of my favourite parts of the world more carefully. I roped in my fellow Steezy friends Alice and Taylor and also had Dalila coming along with us for the first two days. We were ready to take on the challenge at what we later called 'Steezy pace'! Taking in the views, eating all the food and camping whenever we could. Dalila bumped into us on the first day and we managed to rope her in with good vibes, hot food and a warm bed on the second night but her hotel stop in Burnley meant we lost her to the horizon on day three.

The route was beautiful, meandering well off the beaten track from Edinburgh to Manchester. There were places for wild swims, wild camps and wild descents all whilst taking in the most beautiful scenery that the UK has to offer.

We loved every minute of it, but it was a lot more challenging that first expected. Make no mistake, this is not cat-litter gravel. With lots of chunky boulders, harsh cobbles and steep climbs it takes a lot from you. But every difficult moment is always rewarded with something. If I were to repeat the route, I would either pack lighter (for those steep sections) or take my time and fully explore all the places that we sped past and wished we could stop at.

The route was mainly based on the Second City Divide, devised by Luke and Christian from Outdoor Provisions. Check out that route, which links Manchester to Glasgow here: komoot.com/collection/898918/rough-stuff-of-the-north-second-city-divide

Personaliza esta Ruta

¿Te gusta esta aventura? Personalízala a tu gusto usando como base esta plantilla de la Ruta completa.

The Pennine Rally

Última actualización: 21 de febrero de 2024

1. Day 1: Edinburgh to Fall Law — Pennine Rally

¡Que dia! Comenzamos en Edimburgo yendo desde la División de Transporte Gamma y nos trataron con unos agradables y suaves 40 km fuera de la ciudad.

Después de dejarnos llevar por una falsa sensación de seguridad a 50 km, nos detuvimos para cocinar justo antes de Peebles, los fideos cocinados son verdaderamente

Después de un primer día brutal, nos despertamos listos para un perfil de elevación más tranquilo para el segundo día. ¡Lo único que no pudimos planear es la llovizna sin parar!

Saliendo de nuestro campamento, rodamos por los primeros caminos con facilidad y nos preparamos para los caminos de incendios

Después de ducharnos y secar algo de ropa, continuamos el día más tranquilo del viaje. Hubo muchas secciones de carretera fluidas y descensos rápidos, lo que fue un alivio bienvenido después de los dos días anteriores de subidas de grava.

Dejando Once Brewed, bajamos en picado a Haltwhistle y seguimos

Dejando Tan Hill, logramos terminar la primera parte del día con bastante rapidez. Algunas subidas cortas de grava y algunas bajadas nos despertaron y nos dieron algunas escenas encantadoras para algunas fotos rápidas.

Después de esto esperábamos un hermoso día tranquilo. Luego nos topamos con la subida

Después de cuatro largos días, pensamos que nada podía ser más agotador que ese viaje por Cam High Road, así que partimos de Salter Fell con el ánimo muy animado, listos para rodar hasta Manchester y tomar un café.

Dejando Salter Fell viajamos a través de algunos de mis lugares favoritos en el Bosque